Skab et content flow

Har du svært ved at være vedholdende? Svært ved at blive ved med at finde på nyt? Så har du brug for et content flow

99% af dem, der kommer til mig for hjælp med deres sociale medier, kommer med en af disse tre problematikker: 
– Svært ved at finde på indhold
– Svært ved at være vedholdende
– Svært ved at engagere følgerne

Kender du også det?

Hvordan ville du have det, hvis disse tre problemer blev taget ud af ligningen?

Mit gæt?

Du ville få mere tid – og helt sikkert også mere mentalt overskud – til andre aktiviteter i din virksomhed!

Min erfaring siger mig også, at man får bedre resultater, når disse problemer er overkommet. 

Lad mig forklare:


Vedholdenhed og kreativitet kræver flow, og når du skaber flow, skaber du også engagement.

Indrømmet: “Flow” lyder enten spirituelt eller som noget en produktivitetsekspert holder foredrag om i større virksomheder.

Det er ikke helt disse former for flow, jeg mener.

Jeg mener, at dit indhold skal komme i en kontinuerlig strøm, så modtagerne forventer, at der kommer opdateringer fra dig, og vænner sig til at engagere sig med det. Jo mere de kender dig, des mere knytter de sig til dig, og jo tryggere er de ved at engagere sig.


Hvordan skaber du et content flow?

Følg denne step by step-guide:

Du starter med at kortlægge hvilke emner, du skal have med i din markedsføring regelmæssigt 🗺

Det kan være dine USP’er (altså argumenterne for, at man skal vælge netop dine produkter), nyheder (hvis du tit får nyt på hylderne), holdninger (hvis din virksomhed f.eks. har en social eller bæredygtig profil), praktiske informationer (beliggenhed/åbningstider/kundeservice…), fun facts, behind the scenes…

Derefter kortlægger du, hvornår det skal lægges op ⏱

Du går for eksempel ind og finder ugens bedste tidspunkter under “indsigter” på Facebook og Instagram.

Så finder du ud af, hvad du vil bruge som medier til de forskellige emner 🤳

Brug billeder og video fra leverandørerne, eller endnu bedre: Tag nogle selv.

Skriv tekster til 📝

Det bliver meget nemmere, nu hvor du har fundet emnerne og medierne.

Planlæg det hele i dit foretrukne planlægningsværktøj 📆

Lige pludselig har du opslag til de næste uger. Dukker der noget uventet op i mellemtiden? Bare smæk det på, du kan ikke ødelægge dit flow, og ofte fungerer spontane indlæg rigtig godt… når de vel at mærke har et fundament at stå på.

Beslut, om og hvordan, du vil annoncere, så dit indhold kommer længere ud…

Men det er et helt andet blogindlæg.

Tak fordi du læste med!

 Du kan læse mere om mig her: karismatisk.nu

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Kom igang
%d bloggers like this: