Krystalkuglen:

Tre fremtidsscenarier, jeg tror på indenfor sociale medier i 2022

1. Fra engagerede følgere til engagerede virksomheder

Selvom vi altid har sagt “kend din målgruppe” og “det handler om at opfylde et behov hos kunden”, har marketing i bund og grund altid handlet om, at sælgeren har brug for, at kunden køber. Det kan vi nok ikke lave om på.

Det nye er, at virksomheder i højere grad end tidligere arbejder med flere bundlinjer: Økonomi er kun en del af målet, det er lige så vigtigt at gøre noget godt for planeten og/eller de mennesker, der bor her. 

Det er ikke længere kun et salgsargument, det er en del af virksomhedens grundlag.

Og det skal føles autentisk – ingen gider for eksempel greenwashing.

2. Fra volumen til dybde

Prøv at smage på forskellen:
– Hvor meget ved du om dit produkt?
vs. 
– Hvor dyb er din viden om dit produkt?
Det er ikke bare en leg med ord. 

Forestil dig en mekaniker, der kommer med en lang remse om alle de bilmærker, han kan servicere, samt alle de typer motorolie, han kender. Det er et godt udgangspunkt, men hvor sikker er du på, at han er den bedste til at fikse netop din bil?

Hvis han nu til gengæld fortæller dig, hvorfor han har valgt at arbejde med en helt specifik type olie, der måske holder sig ren længere eller er bedre for miljøet… Virker han ikke straks mere vidende, mere betryggende? (Hvis han ellers undgår at gå i fælden med at slynge om sig med fagjargon, så du står af…) 

3. Fra konkurrencejæger til samarbejdspartner

Giveaways har længe fået dalende opmærksomhed, og måske er det på tide at pille dem ud af strategien for 2022?

Det er sjældent en god ide at få opmærksomhed fra folk, der kun vil have dit produkt, hvis det er gratis. Det er som regel ikke fordi, de ikke værdsætter produktet, men fordi de ikke føler, at de har råd.

Det er en bedre ide at tilbyde dem et plus i form af en god relation. 
Hvis de mærker, at du er autentisk interesseret i at skabe en bedre verden, og at du har viden nok til at føre dine planer ud i livet, så er der større chancer for, at de ser dit produkt som en investering i fremtiden, end hvis de har mulighed for at vinde produktet gratis.

Dine kunder vil samarbejde med dig om en bedre fremtid!


Har du brug for hjælp?

Jeg tilbyder 1-1 sparring på din SoMe-markedsføring, strategiforløb, contentproduktion, annoncering – Og (hvis I er en større gruppe) workshops om forudsætningerne for succes på de sociale medier som selvstændig.

Se ydelser og priser her.

Tak fordi du læste med!

 Du kan læse mere om mig her: karismatisk.nu

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Kom igang
%d bloggers like this: