3 grunde til ikke at have en Social Media strategi

Jeg har bemærket, at der er særligt tre grunde til, at selvstændige ikke har en Social Media-strategi. 

Her kommer de tre årsager – Og nederst kommer et forslag til, hvad du kan gøre i stedet, så du får fordelene uden ulemperne.

1. “Jeg har prøvet, og det virker ikke”

Rigtig mange har faktisk allerede en form for strategi. Det kan være en, de har købt på et onlinekursus, hvor de fik fortalt, at hvis de bare kopierede “formlen på succes”, så var de garanteret en høj indkomst. 

Den slags argumenter holder bare ikke, for det er ikke muligt at bruge den samme formel til alle typer forretning. De resultater, personen bag onlinekurset kan fremvise, er ofte salget af det pågældende onlinekursus. Du har med andre ord selv betalt for den case, sælgeren bruger som argument for det produkt, du køber. 

Det er da noget af et cirkulært argument!

Det kan også være, at du har fået hjælp af en professionel (en rigtig en), for eksempel fra et bureau eller en selvstændig som mig selv. Det er langt det bedste valg (når jeg selv skal sige det).

Der har du sikkert fået en god strategi, men, hånden på hjertet, har det ikke knebet lidt med eksekveringen? 
Måske har du efterfølgende haft svært ved at finde tid til at lave al det content. 

Eller også har du set noget nyt og spændende et andet sted (fx noget konkurrenten har lavet), og har skiftet kurs for at prøve noget andet. Dermed har du ikke opnået nok data til at sige, om din strategi virker elelr ej.

Det kan også være, at du har fået en strategi, du ikke helt følte dig hjemme i. Lidt ligesom det pæne tøj, der strammer lidt her og der, og som ender bagerst i skabet.

Det fører os til den næste grund: 

2. “KPI, USP, CPC… Det er ikke lige sådan, jeg driver min forretning”

Du føler dig ikke rigtig hjemme i alle de buzzwords. Da du startede din virksomhed, var det for at leve af din passion, ikke for at slynge om dig med tal og bogstaver, man ikke kan udtale. 

Det, der før var en kreativ opgave, nemlig at lave content og interagere med potentielle kunder, er pludselig kommet til at minde om regnskab – Nej, det er faktisk kedeligere end regnskab: Begge dele er tørre tal på papir, men regnskabet handler i det mindste om penge, du har tjent, ikke om, hvad du håber på vil ske. 

Usikkerhed er ikke rart.

Når du så oven i købet skal huske alle de forkortelser… Så kan jeg godt forstå, at du helst vil være fri!

Du skal have en strategi, der understøtter dit flow og din kreativitet, ikke en der dræber din gnist!

3. “Jeg har for travlt til at gøre noget, jeg ikke direkte kan se udbyttet af”

Det er rigtigt, at den tid du bruger på selv at lægge en strategi, ikke er tid, der kan faktureres direkte, og er tid væk fra kunderne i butikken. 

Jeg kan dog fortælle dig, at du heller ikke vil kunne se udbyttet af noget, du ikke gør (logisk nok).



Hvad er fordelene ved at have en (god) strategi?

  1. Du er aldrig i tvivl om, hvad du skal lægge op 
  2. Du er aldrig i tvivl om, hvor eller hvornår du skal lægge noget op
  3. Du er aldrig i tvivl om, hvem du henvender dig til
  4. Du kommer ikke til at klatte dit annoncebudget væk
  5. Du får et bedre flow, og det kan mærkes i dine opslag
  6. Du får et overblik over, hvad der virker, og hvad der ikke gør, så du kan optimere løbende.

Hovsa! Det var seks fordele og tre ulemper!

Sådan får du en strategi, der er nem at eksekvere, inspirerende at bruge og som er  tilpasset din forretning, uden at du skal bruge oceaner af tid på at udarbejde den? 

Helt ærligt: Du kommer til at bruge lidt tid på den – Det er nødvendigt for at det skal blive DIN strategi og ikke nogen andens (se bare, hvor galt det ellers kan gå øverst i denne mail). Til gengæld vil jeg gerne holde dig i hånden, så du træffer de rigtige valg med det samme, og ikke bruger for meget energi på at tvivle og ombestemme dig. 

Jeg laver også over halvdelen af arbejdet for dig.

Jeg har nemlig udarbejdet en metode, der skaber flow og understøtter din kreativitet, samtidig med at du kan gå efter de gode tal på bundlinjen.

Jeg har lige sat prisen op, men som Læser af Karismatisk Blog får du din strategi til 2021-pris, hvis du køber inden 15. februar… 

Foreløbig åbner jeg op for 5 strategi-forløb for selvstændige – de følgende købere vil kunne komme på en venteliste med garanti for at få deres strategiforløb indenfor de næste 6 måneder.

Nuværende pris: Kr. 8.000 ekskl. moms.
Pris for modtagere af nyhedsbrevet (pris i 2021): Kr. 7.000 ekskl. moms 

Sådan foregår det:

Du tilmelder dig ved at sende en mail til anna@karismatisk.nu, hvor du skriver, at du gerne vil have den særlige pris for læsere af Karismatisk Blog og fortæller lidt om dig og din virksomhed.

Vi aftaler et zoom-møde (eller et fysisk møde, hvis du er i Østjylland).
Første møde varer to timer, og jeg spørger ind til din målgruppe, din virksomhed, og hvad du hidtil har gjort for at blive synlig på de sociale medier.

Derefter udarbejder jeg en strategi, der er din skræddersyede køreplan for fremtiden.

Vi mødes igen i ca. to timer, hvor jeg sætter dig ind i detaljerne omkring din strategi, og hvordan du bedst eksekverer den. Jeg viser dig, hvordan du kan bruge den til at skabe mere flow i din tilstedeværelse på de sociale medier. Jeg lærer dig også de ting, du evt. vil få brug for rent teknisk, for at få strategien til at fungere.

Lyder det godt?

Så håber jeg snart at få en mail fra dig. Det er nemlig det bedste jeg ved: At lære virksomheder med passionerede ejere grundigt at kende, og hjælpe dem med at træde ind i fremtiden.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Kom igang
%d bloggers like this: