“Det er en tidsrøver”, udbrød kursisten. Og det blev det. Men det behøvede det ikke at blive…

Hvis jeg fik en krone for hver gang en kursist eller kommende kunde kalder de sociale medier en “tidsrøver”, ville jeg kunne prale af en noget højere omsætning…

Men det får jeg ikke, så jeg må fortsætte med at leve af at hjælpe andre med at skabe resultater for deres forretning online.

Min erfaring er, at hvis du opfatter en indsats som et tidsspile, bliver det også et tidsspilde. Hvorfor? Fordi det vil kunne mærkes i dine opslag, at du ikke har hjertet med, og det bare er noget, der skal overstås.


Men hvordan opstår tanken om, at de sociale medier er en tidsrøver?

Vi ved jo godt, at de sociale medier kan være en fabelagtig måde at møde kommende kunder og skabe relationer i øjenhøjde, hvilket fører til større troværdighed og mere salg. Hvem gider ikke at få mere salg?!?

Alligevel dukker “tidsrøverargumentet” op igen og igen. Og det kommer tit fra selvstændige, der lige er startet med deres markedsføring.

Ofte handler det om én ting: De har endndu ikke lært at bruge de sociale medier professionelt.

Professionel brug er det, der gør tidsspildet til en tidsinvestering!

En ting er at lave professionelle opslag, at have en professionel side, der er sat korrekt op, og have en strategi for sit content. Det ved de fleste godt.

Noget andet er, at du også skal have en plan for at interagere professionelt med dine følgere og kommentere professionelt på emner indenfor dit eget felt.

Og lige dér begynder det ofte at svimle, for det minder om at være på de sociale medier privat og glo på kattevideoer… eller gør det?

Så hvad kan afholde dig fra at falde ned i et kaninhul af kommentarfelter, underholdning og “tre tips til bedre…” -opslag?

Det er din strategi – Du ved, hvad du er der for – og din attitude. Du skal have det samme mindset, når du søger på hashtags på Instagram eller LinkedIn, som når du møder op på en messe, og skal netværke på vegne af din virksomhed.

Vil du gerne lære at skabe relationer, der fører salg med sig på de sociale medier?

Det vil jeg gerne hjælpe dig med – Og indtil d. 25/4 kan du booke to timers sparring om en afgrænset problemstilling til tilbudspris!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Kom igang
%d bloggers like this: