3 Quick fixes til din rækkevidde på Facebook

Få mere rækkevidde på de Facebook

Min rækkevidde er dalet… Er Facebook stadig værd at satse på?

Lad mig sige det med det samme: Det ER blevet sværere at få rækkevidde på Facebook.

Det betyder ikke, at der er færre brugere end tidligere (brugertallet stiger stadig støt, selvom der er konkurrenter), eller at din målgruppe ikke er på Facebook. 

De allerfleste er stadig på den gode gamle platform, også selvom de ikke vil indrømme det. Visse meningsdannere og first movers har forladt platformen, og det får mange af dem, der regnes som intellektuelle eller kreative til at sige, at de ikke længere bruger den.  

Min erfaring er dog at:
1. De er der alligevel, de synes bare ikke, at det, de laver “tæller”. De er fx med i lokale eller faglige grupper, hvilket betyder, at de stadig ser deres notifikationer og deres feed.
2. De brede masser er ikke hoppet med på bølgen, der dømmer Facebook ude.

Nå, men nu er du nødt til at genoplive den side, du havde lagt på hylden fordi “ingen jo er på Facebook mere”.

Her kommer tre tricks til at “vække” et sløvt reach. For hvert trick gælder det, at du laver en opslagstype, der nemmere får interaktioner for derefter at få mere rækkevidde på dine vigtige opslag.

1. Skift dit profil- eller coverbillede

Det er så banalt, men nye profilbilleder og coverbilleder kommer ufatteligt langt ud og får gerne mange interaktioner. 
Der skal dog være forskel på de to billeder, og det skal være noget med appel i. Hvis du skifter fra dit logo til det samme logo, skal du i det mindste skifte farve, baggrund eller tilføje et fedt slogan.


2. Lav en crowd pleaser

Vi noget fra dagligdagen såsom en ny lærling, en kat, en kontorhund, en væltet kaffekop eller noget helt femte. De er ikke dette opslag, der vil skaffe dig salg, men ideen er at genaktiveret dine følgere, og de vil reagere på det menneskelige i opslaget. 

I samme kategori kan du vælge at gå live og fortælle lidt om dagligdagen. Live video har tendens til at få mange visninger, især når det er noget spontant.

Du kan også vise “kundernes yndlingsprodukt”. Selvom du måske helst vil sælge noget mere spændende, vil de reagere på det.


3. Lav en giveaway

Den gode gamle konkurrence virker også. Husk bare at overholde reglerne for konkurrencer på de sociale medier, og forvent ikke, at det giver dig salg lige med det samme – Den tid er forbi. Som “genoplivning” af en sløv side er det dog perfekt.

Fælles for disse tricks er, at de ikke er en strategi, og ikke giver dig salg.
 

Det er hurtig starthjælp – og nogle gange skal du kombinere dem og bruge dem flere gange, før motoren starter!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Kom igang
%d bloggers like this: