Den vigtigste pointe fra 12 timers workshop

“Det er blevet nemmere at prioritere” (workshopdeltager)

Den pointe, som gav anledning til mest diskussion under de fire sidste workshops, jeg har holdt, var prioritering.


Det virkede lidt som en umulig opgave: At give nye webshop-ejere indblik i sociale medier, SEO, Google Ads og email marketing på fire gange tre timer!

Derfor var min vinkel klar: 

Jeg måtte give deltagerne nok indsigt til, at de kan komme i gang med nogle af tiltagene, indsamle nogle data, og derefter få et billede af, hvilke resultater de kan skabe for sig selv.

De skulle desuden få en ide om, hvad de selv kan, og hvad de skal have hjælp til. 

Når man går i gang med markedsføring af sin egen virksomhed, føles det lidt som om alt er pensum. 

Man føler, at man både skal have en stor organisk indsats, annoncere og sende tonsvis af mails.

Omkostningerne ved at gøre dette er dog tit for store til, at du kan blive ved i længden. 

Derfor kan det betale sig at se på, hvad du reelt bruger på din markedsføring, når du skal tælle dine egne arbejdstimer med! 

Du skal desuden se på, om der er nogle omkostninger, du ikke har tænkt på. Det kan for eksempel være, at det falder dig nemt at sende nyhedsbreve, og at du sælger noget hver gang, du sender det.

Så er det jo en rigtig fin kanal, hvis du altså har en plan for, hvordan du vil blive ved med at få nye tilmeldinger til din liste, for den indsats skal regnes med i dine omkostninger. 

Måske kan det betale sig at købe sig til mere hjælp end du tror.

Derfor gav prioriteringsspørgsmålet anledning til en del diskussion under de fire workshops.

 For hvordan finder man den rigtige hjælp? 

Mange bliver for eksempel fristet til at få hjælp af en studentermedhjælper eller praktikant, men hvis de selv ender med at skulle tage alle beslutninger, finde det rette indhold og skal instruere i, hvordan man gør, er det ikke sikkert, besparelsen er så stor… 

(Vi kender selvfølgelig alle nogen, der har fundet en perle af en medarbejder til ingen penge, men det kan man jo ikke forvente sker hver gang).

Hvis man gør brug af et bureau, er der også risiko for at ende med lange bindinger og upersonlig service… og de gode bureauer er dyre, fordi de er gode!

Derfor er det super vigtigt at have styr på sin målgruppe og sine målsætninger, samt at have en ide om, hvor man skal lægge sine kræfter til at starte med.

Det var nogle af de emner, der blev vendt under de fire workshops

Til sidst, da jeg spurgte, om der var nogle afsluttende bemærkninger, deltagerne ville bringe på banen, faldt ordene:
“Det er blevet lettere at prioritere”.

Så blev jeg jo glad!

Mangler du sparring til at prioritere?

Jeg tilbyder i øjeblikket 1-1 sparringssamtaler – og prioritering kan meget vel være emnet for sådan en samtale.

Ansøg ved at sende en mail: anna@karismatisk.nu

Pris: Kr. 2.100 (+ moms)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Kom igang
%d bloggers like this: