Design a site like this with WordPress.com
Kom igang

Få skabelonen til opslag, der virker

Skabelonen hjælper dig med at lave effektive opslag igen og igen, uden at glemme salg eller den personlige vinkel, så du kan være helt sikker på, at du lægger det rigtige op hver gang!

Og fordi du har gjort dit forarbejde med at identificere temaerne i din virksomhed, eller du bruger mine 36 ideer til opslag, du kan lave i dag*, er du sikker på, at opslagene ikke kommer til at ligne hinanden for meget.

Skabelonen finder du som en oversigt nederst, lige til at downloade! 

Her kommer lidt forklaringer og et eksempel jeg har taget fra min mands anlægsgartnerfirma.

(*pssst! Det er nok opslag til en hel sommerferie og lidt til – med lidt planlægning kan du holde meget mere fri i år!)

1. Overskrift med kant.

Overskriften skal selvfølgelig stå øverst, men vent evt. med at skrive den til sidst. Vælg noget af det, der overrasker læserne mest i din tekst.

Fx. “VIDSTE DU, AT EN VELTRIMMET HAVE OGSÅ KAN VÆRE ET MEKKA FOR DYRELIVET?”

2. Hvad handler det om?

Opsummer hurtigt dit budskab. 

Fx. “Mange er nervøse for at få hjælp til deres have af en professionel, da de er bange for at få et resultat, der ligner en bypark: Kortklippet græsplæne, ditto hække og bede, der kræver konstant lugning. I dag, hvor biodiversitet er på dagsordenen, er det ikke længere den mest populære havetype.”

3. Den personlige vinkel

Her fortæller du, hvad der skiller sig ud ved dit produkt eller din ydelse, og hvad det betyder i praksis – For dig og for kunden.

Fx. “Jeg hjælper dig med at vælge planter, som er til glæde for sommerfugle, bier, fugle og hvad der ellers lever i din have. Du bestemmer selv, hvor stor en del af græsplænen, der skal slås, og jeg går gerne udenom en fuglerede, når jeg klipper din hæk.”

4. En krølle, der viser tilbage til overskriften

Her slår du en sløjfe, der forklarer overskriften.

Fx. “I det hele taget er buske og blomster bedre at søge ly og føde i, end en græsplæne man bare har ladet vokse sig lidt lang. På den måde kan både mennesker og dyreliv hygge sig i haven hele sommeren.”

5. Call to Action
Det er her, du skal fortælle, hvad det næste skridt er: “læs mere på min hjemmeside”, “Bestil her” mv. 

Det lyder banalt, men det er utroligt, så tit det bliver glemt!

Du skal faktisk tænke på at have et CTA på alle opslag – Også “behind the scenes” mv.

6. Hashtags

Et kapitel for sig! Men husk dem især på Instagram, LinkedIn, TikTok og Twitter.

7. Medie
Og husk allerede i planlægningsfasen, at du skal have en form for medie med: et link, et billede, en video…

Nu er du klar til at lave opslag!

Husk: Du skal kun finde på 1-2 sætninger pr. punkt, ikke noget med at skrive fristil!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: